Retourneren
- Hoe werkt retourneren bij Shoesme?
- Retourneer je bestelling binnen 14 dagen levering en geef op het bijgevoegde formulier aan welke artikelen worden geretourneerd. Voeg het besteloverzicht toe aan het pakket.
Heb je meerdere bestellingen geplaatst of heb je meerdere pakketen ontvangen? Dan is het ook mogelijk deze samen in één pakket te retourneren. We willen je dan vragen om de besteloverzichten van de verschillende bestellingen of pakketten toe te voegen aan je retour. Zo kunnen we ervoor zorgen dat jouw retour snel afgehandeld kan worden. - Verstuur het artikel ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking retour.
- Plak het retourlabel over het verzendlabel heen en verstuur het pakket via een DHL punt of Bpost (voor België). Je ontvangt van ons éénmalig een retourlabel. Stuur je nog een extra pakket retour? Dan zijn de volledige retourkosten voor eigen rekening.
- Bewaar je verzendbewijs met track & trace goed totdat je een bericht van Shoesme hebt ontvangen. Zonder verzendbewijs kunnen we de goede ontvangst van het pakket niet garanderen.
- Wij storten het retourbedrag minus de € 1,95 retourkosten, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug op je rekening.
- Retourneer je bestelling binnen 14 dagen levering en geef op het bijgevoegde formulier aan welke artikelen worden geretourneerd. Voeg het besteloverzicht toe aan het pakket.
- Zijn er retourkosten?
Retourneren bij Shoesme kan binnen 14 dagen na levering. Stuur het artikel - indien redelijkerwijs mogelijk - ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking retour. Je kunt je bestelling retourneren via DHL. Je retourneert jouw bestelling middels het bijgevoegde retourlabel. De retourkosten van € 1,95 worden bij retourneren via het bijgevoegde retourlabel automatisch verrekend. Stuur je zelf met DHL of een andere pakketdienst een pakket retour, dan zijn deze kosten voor je eigen rekening. We raden je dus aan om het meegeleverde retourlabel te gebruiken, zodat je lagere retourkosten betaald. Je ontvangt van ons éénmalig een retourlabel. Stuur je nog een extra pakket retour? Dan zijn de volledige retourkosten voor eigen rekening.
- Wat is de retourtermijn?
Bij Shoesme heb je altijd de mogelijkheid je bestelling terug te sturen binnen 14 dagen na de verzenddatum. Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert. Bewaar je retourbewijs totdat we deze hebben verwerkt. Indien het retourtermijn van 14 dagen overschreden wordt, kunnen wij hogere retourkosten in rekening brengen, met een max van € 9,95.
Schoenen die zijn gekocht in de Shoesme webshop kunnen alleen bij de Shoesme webshop worden geretourneerd en niet bij een verkooppunt van Shoesme. Schoenen die je hebt gekocht bij een Shoesme brandstore kun je bij alle brandstores ruilen of retourneren. Schoenen die je gekocht hebt bij een verkooppunt van Shoesme kun je bij ditzelfde verkooppunt retourneren of ruilen. Ook in geval van klachten op deze schoenen kun je terecht bij de winkel waar je de schoenen gekocht hebt.
- Binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt?
Wij storten het retourbedrag minus de € 1,95 retourkosten, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug op je rekening. Zodra je retour is verwerkt ontvang je een e-mail en ontvang je binnen twee werkdagen het bedrag terug op je rekening via het betaalmiddel dat je hebt gebruikt voor je aankoop, onder de naam “Stichting Mollie Payments''.
- Kan ik meerdere bestellingen samenvoegen en als één pakket retour sturen?
Heb je meerdere bestellingen geplaatst of heb je meerdere pakketen ontvangen? Dan is het ook mogelijk deze samen in één pakket te retourneren. We willen je dan vragen om de besteloverzichten van de verschillende bestellingen of pakketten toe te voegen aan je retour. Zo kunnen we ervoor zorgen dat jouw retour snel afgehandeld kan worden. Bewaar het retourbewijs goed totdat beide retourzendingen juist zijn verwerkt.
- Ik heb geen retourlabel ontvangen of ik ben deze kwijt, wat nu?
Heb je geen retourlabel ontvangen of ben je jouw retourlabel kwijt? Onze klantenservice kan kosteloos digitaal voor jou een retourlabel aanmaken. Let er wel op dat we bij iedere retour € 1,95 retourkosten in rekening brengen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via klantenservice@shoesme.nl of klantenservice@shoesme.be (voor Belgische klanten) en vermeldt hierbij jouw naam, ordernummer en e-mailadres.
Kies je ervoor om zelf te retourneren bij een DHL afgiftepunt zonder een retourlabel van Shoesme? Dan zijn deze kosten voor je eigen rekening.
- Ik heb geen besteloverzicht ontvangen of ik ben deze kwijt, wat nu?
Wij vragen je om dan een formulier toe te voegen aan je pakket met in ieder geval de volgende gegevens:
Je naam
Je bestelnummer beginnend met C-
De artikelen die je retourneert
Reden van retourZonder deze gegevens is het lastiger voor ons om te achterhalen waar het pakket vandaan komt en kan de retourverwerking vertraging oplopen.
- Ik heb mijn bestelling geretourneerd maar ontvang een herinnering van Klarna, wat nu?
Het kan zo zijn dat jouw retourzending nog niet volledig is verwerkt binnen de betalingstermijn van Klarna. Klarna staat los van Shoesme, zij weten niet dat jij items hebt geretourneerd. We adviseren je daarom om een retourzending altijd aan te melden bij Klarna, zodat zij hiervan op de hoogte zijn en de factuur tijdelijk kunnen pauzeren. Hiermee voorkom je eventuele extra kosten die in rekening gebracht kunnen worden wanneer de betaling niet op tijd wordt gedaan.
- Is het mogelijk om een sale item te retourneren?
Indien online (sale)aankopen niet aan de verwachtingen voldoen, is er de mogelijkheid om deze te retourneren. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag.
- Kan ik mijn items ruilen?
Helaas is het niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je toch een andere maat of kleur? Dan kun je zelf een nieuwe order plaatsen.
- Kan ik in een Shoesme brandstore retourneren?
Schoenen die zijn gekocht in de Shoesme webshop kunnen alleen bij de Shoesme webshop worden geretourneerd en niet bij een verkooppunt van Shoesme. Schoenen die je hebt gekocht bij een Shoesme brandstore kun je bij alle brandstores ruilen of retourneren. Heb je schoenen gekocht bij één van onze vele verkooppunten? Dan kan je alleen bij dat specifieke verkooppunt ruilen of retourneren. Ook in geval van klachten op deze schoenen kun je terecht bij de winkel waar je de schoenen gekocht hebt.
- Garantie & service
Een product aangekocht via de Shoesme Shop valt onder wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product in alle redelijkheid aan de verwachtingen van de consument moet voldoen. Het product behoort geen gebreken te vertonen die niet te verwachten zijn bij normaal gebruik. Dus is een item kapot of ben je ontevreden over een product? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@shoesme.nl of klantenservice@shoesme.be (voor Belgische klanten), stuur je ordernummer en een foto mee van het desbetreffende item, dan kijken we mee naar een passende oplossing.
- Voorwaarden retourneren
- Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 14 dagen. Indien je artikelen na de 14 dagen retourtermijn retourneert, brengen wij €9,95 retourkosten in rekening.
- Retourneren middels de bijgeleverde DHL retourlabel is de makkelijkste en goedkoopste manier. Bij alle retouren brengen we € 1,95 retourkosten in rekening, deze worden automatisch verrekend.Stuur je zelf met DHL of een andere pakketdienst een pakket retour, dan zijn deze kosten voor je eigen rekening. We raden je dus aan om het meegeleverde retourlabel te gebruiken, zodat er lagere retourkosten zijn.
- Je ontvangt van ons éénmalig een retourlabel. Stuur je nog een extra pakket retour? Dan zijn de volledige retourkosten voor eigen rekening.
- Retourneren kan door op het besteloverzicht aan te geven welke artikelen worden geretourneerd én door het besteloverzicht toe te voegen aan het pakket.
- Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd.
- Bewaar je verzendbewijs met track & trace goed totdat je een bericht van Shoesme hebt ontvangen. Zonder verzendbewijs kunnen we de goede ontvangst van het pakket niet garanderen. Zonder track en trace code kan er geen onderzoek worden opgestart naar vermiste retouren. Houd er dus rekening mee dat bewijs van verzending met track & trace code een vereiste is om een onderzoek in werking te zetten, wanneer deze ontbreekt is dit dus niet mogelijk.
- Klopt je bestelling niet? Dit lossen we zo snel mogelijk voor je op! Neem contact op met klantenservice via klantenservice@shoesme.nl of klantenservice@shoesme.be (voor Belgische klanten) en vermeld hier duidelijk jouw naam, bestelnummer en de items waar het om gaat. Je kunt ons ook op werkdagen van 10.00 tot 17.00 uur telefonisch bereiken op 013 - 303 3104.