Hieronder vindt u de meestgestelde vragen verdeeld in 7 categorieën namelijk conceptadvies, maatadvies, verkooppunten, onderhoud & levensduur, bestellen, duurzaamheid en garantie en klachten

Conceptadvies 

  • Hoe verloopt de ontwikkeling van een babyvoet?

    Bij de geboorte zijn babyvoeten fragiel. De voetjes bestaan voornamelijk uit kraakbeen en zijn daardoor nog zacht en buigzaam. De botstructuren worden pas in het eerste jaar echt gevormd. Ook spieren en zenuwen zijn nog niet volledig ontwikkeld. Gedurende het eerste jaar verstevigen de spieren, om uiteindelijk het lichaamsgewicht te kunnen dragen. Babyvoetjes worden beschermd door een laagje babyvet. Dit zorgt voor een schattige ronde vorm en platvoetjes. Op latere leeftijd krijgt de voetboog vorm en verdwijnen de platvoetjes vanzelf.

    de ontwikkeling van babyvoetjes

    Voeten beginnen goed te functioneren rond het eerste levensjaar. Om die reden beginnen baby’s rond deze tijd meestal ook te lopen. Voor het zover is moeten baby’s eerst vertrouwd raken met hun voetjes. Baby’s trappelen en spelen daarom graag met hun voeten. Terwijl ze dat doen, ontwikkelen de spieren zich en worden de voeten en benen voorbereid op het lopen en op het dragen van gewicht. In de eerste maanden is het voldoende om babyvoeten te beschermen tegen de kou met sokjes of slofjes. Lees alles over de BABY-PROOF® Soft slofjes van Shoesme

    Van kruipen naar lopen

    Zodra een kindje het zitten en kruipen onder de knie heeft, is het tijd voor de volgende fase: de eerste stapjes. Net zoals een rups zich verpopt tot vlinder, transformeert je kleintje in deze fase van baby naar nieuwsgierige dreumes. Klaar om al stappend op avontuur te gaan!

  • Wanneer beginnen baby's met lopen?

    De eerste stapjes

    De eerste stapjes komen vanzelf, zodra de voetjes het lichaamsgewicht kunnen dragen en een baby vertrouwen en balans heeft. De meeste baby’s beginnen met zelfstandig lopen tussen de 10 en 18 maanden.
    • Vanaf ongeveer 9 maanden beginnen de meeste baby’s zich voorzichtig op te trekken.
    • Tussen 9 en 12 maanden staan ze en zetten ze voorzichtig stapjes terwijl ze zich vasthouden.
    • Rond de 14 of 15 maanden stappen de meeste baby’s zelfstandig.

    Probeer dit proces niet overdreven te stimuleren. Iedere baby ontwikkelt zich op zijn eigen tempo, het is dan ook niet erg als je baby een paar maanden eerder of later loopt.

    In deze periode is het goed om baby’s binnenshuis te laten lopen op blote voeten of sokjes/slofjes met een antislipzooltje. Hierdoor kunnen de voeten en de spieren op een natuurlijke manier groeien en kracht ontwikkelen. Als er buitenshuis gestapt gaat worden zullen de babyvoetjes beschermd moeten worden tegen een harde en koude ondergrond. Shoesme heeft speciaal voor deze fase BABY-PROOF® schoentjes ontwikkeld die baby's en dreumessen helpen op een verantwoorde manier het stappen onder de knie te krijgen. Lees meer over BABY-PROOF® Smart eerste stapschoentjes

  • Wanneer is het tijd voor een eerste babyschoentje?

    Allereerst is het belangrijk om te bepalen in welke fase je kleintje zich bevindt. Als een kindje nog niet stapt is het niet noodzakelijk om babyschoenen aan te schaffen. In deze periode kan je je kleintje het beste slofjes of sokjes aangeven om de voetjes warm te houden. Zodra de eerste stapjes binnenshuis plaats gaan vinden, bijvoorbeeld aan de hand of langs meubels, is het goed om baby's te laten lopen op blote voeten, zodat de voeten en spieren op een natuurlijke manier kunnen groeien en kracht kunnen ontwikkelen. Om de voetjes warm te houden kun je een sokje of slofje aantrekken. Let er dan op dat er een anti-slipzool onder zit, zodat ze niet uitglijden. Wanneer je kleintje ook buitenshuis gaat stappen is het belangrijk om de voetjes te beschermen tegen de harde en koude ondergrond. Dit kan met een flexibel leren schoentje met een soepele loopzool, dat de voetjes beschermt tijdens het stappen en ze tegelijkertijd vrij laat ontwikkelen.

    Lees meer over de ontwikkeling van babyvoetjes en de weg naar de eerste stapjes

  • Waar moet ik op letten bij het kopen van een eerste babyschoen?

    Heeft je zoon of dochter de eerste stapjes gezet? Dan ben je natuurlijk super trots op je kleintje! Deze mijlpaal betekent oppassen geblazen, want je kleintje stapt nu overal zelf naartoe. Dit is ook het moment om de voetjes goed te beschermen, zeker als er buitenshuis gestapt gaat worden. Al die leuke schoentjes die je hebt gezien of die misschien zelfs al in de kast staan te wachten, hebben nu ook echt een functie. Er zijn verschillende zaken waar je op moet letten bij het uitzoeken van een eerste babyschoentje.

    Lees hieronder onze tips voor het uitkiezen van de perfecte babyschoenen. 

    Een goede babyschoen:
    - is soepel
    - heeft een flexibele anti-slipzool
    - is licht van gewicht
    - is zacht en comfortabel
    - heeft een ruime instap voor gemakkelijk aantrekken
    - is gemaakt van leer
    - biedt ondersteuning bij de hiel
    - heeft een comfortabel voetbed
    - sluit goed aan om verliezen van de schoen te voorkomen

    Speciaal voor de eerste stapjes heeft Shoesme BABY-PROOF® Smart eerste stapschoentjes ontwikkeld. Lees meer over dit eerste babyschoentje of bekijk de collectie.

  • Hoe lang gaat een BABY-PROOF® Smart babyschoentje ongeveer mee?

    In de korte periode waarin een baby leert lopen, worden de babyschoentjes erg intensief gebruikt. Ook groeien de voetjes in deze periode snel. Het is dan ook niet verrassend dat baby- en kinderschoenen een kortere levensduur hebben dan schoenen voor volwassenen. De groei van de voetjes en het intensieve gebruik van de schoenen gaan vaak hand in hand met de levensduur van de schoenen. Babyschoenen hebben een gemiddelde levensduur van 3 maanden. Lees meer over de duurzaamheid van BABY-PROOF® Smart.

  • Mijn kleintje is 13 maanden en zet tussen het kruipen door ook al wat stapjes. Adviseren jullie me BABY-PROOF® Smart of Extreme Flex te kopen?

    BABY-PROOF® Smart is hét schoentje voor de eerste stapjes. Deze lederen schoentjes zijn heerlijk licht en soepel en geven babyvoetjes de ruimte om zich te ontwikkelen en te groeien. De verstevigde hiel en flexibele antislip-zool ondersteunen baby's bij de eerste wankele stapjes binnen of buiten. 

    Zodra je kleintje het zelfstandig lopen onder de knie heeft, is het tijd voor de overstap naar een echte loopschoen. Ons Extreme Flex concept is speciaal ontwikkeld om goed te leren lopen. De zool van deze schoenen is extreem flexibel, doordat gebruik is gemaakt van een speciale samenstelling van rubbers. Het loopvlak van het soepele zooltje is zo ontworpen dat het zorgt voor een goede afwikkeling van de voet. Extreme Flex combineert flexibiliteit met stevigheid en is daarmee dé ideale schoen voor de eerste lopertjes. 

    Het moment om over te stappen van BABY-PROOF® Smart naar Extreme Flex is niet leeftijdsgebonden en verschilt per kind. Twijfel je over het juiste concept voor jouw kleine, dan adviseren we je om beide modellen te proberen bij een verkooppunt om te zien of je kind hier goed op loopt. Uiteraard kan het verkooppunt met je meekijken en je adviseren over het juiste concept en schoentje voor je kind.

Maatadvies 

  • Hoe ontdek ik welke maat ik voor mijn zoon/dochter zou moeten bestellen?

    Om de juiste maat te bepalen kun je ons meetsysteem gebruiken. Vergeet niet bij de gemeten maat nog ongeveer een centimeter aan groeiruimte op te tellen. Mocht je twijfelen over de maat dan kun je altijd langsgaan bij één van onze verkooppunten. Hier kunnen ze je adviseren over de juiste maat en zien of je kleintje goed op de schoentjes loopt. Een verkooppunt bij jou in de buurt vind je op de verkooppuntenpagina 

  • De schoenen van mijn zoontje zijn te klein en hij stapt nog aan de hand en langs meubels. Moet ik nog een keer BABY-PROOF® Smart voor hem kopen of kan ik al overstappen op Extreme Flex® eerste loopschoenen?

  • Mijn zoontje is nu 7 maanden en draagt maat 20/21 van slofjes. Kan me niet voorstellen dat hij tegen de tijd dat hij loopt nog in maat 22 zit. Hebben jullie in grotere maten ook schoenen met flexibele zooltjes?

     Jazeker! Kindjes die wat grotere voeten hebben als ze leren lopen kunnen dit het beste doen op Extreme Flex® eerste loopschoenen. Dit is het vervolgconcept van BABY-PROOF® Smart eerste stapschoenen en is verkrijgbaar in maat 19 t/m 24. Juist voor kinderen die wat grotere voeten hebben als ze leren lopen en daardoor vaak ook al wat groter en zwaarder zijn is het Extreme Flex® concept perfect. Deze schoenen bieden namelijk wat meer ondersteuning en stevigheid dan BABY-PROOF® Smart eerst stapschoenen. De zool is namelijk wat dikker, maar nog steeds extreem flexibel door het speciale profiel en de gebruikte hoeveelheid rubber. 

    Twijfel je over het juiste concept voor je zoon of dochter, dan adviseren we je om langs te gaan bij één van onze verkooppunten. Hier kan het personeel meekijken hoe je kleintje op de schoenen loopt en je adviseren welk model en welk concept het meest geschikt is. 

Verkooppunten 

  • Is er ook een Shoesme winkel?

    De enige echte Shoesme brandstore vind je in Tilburg. Bij Shoesme Kinderschoenenwinkel kun je terecht voor de grootste collectie Shoesme baby- en kinderschoenen in maat 18 t/m 35. Van soepele babyschoentjes voor de eerste stapjes tot flexibele loopschoenen voor peuters en vrolijke laarzen voor schoolgaande kinderen. Shoesme Kinderschoenenwinkel Tilburg heeft voor iedere voet de perfecte schoen! 

    Ook leer je hier alles over de Shoesme concepten voor de verschillende ontwikkelingsfases en kan je hier terecht om de voeten van je kind(eren) op te laten meten door deskundig en getraind personeel. Vanwege de verbinding met ons achterliggende magazijn - Warehouse 38- bieden wij een ruime voorraad. 

    Lees meer over Shoesme Kinderschoenenwinkel Tilburg

  • Ik heb leuke schoenen gezien op jullie website, maar ze zijn uitverkocht. Wat nu?

    Het kan zijn dat sommige artikelen of maten zijn uitverkocht in de webshop van Shoesme. Afhankelijk van de voorraad en naleveringen worden uitverkochte artikelen soms weer aangevuld. Gelukkig is er altijd een verkooppunt van Shoesme in de buurt of een online verkooppunt die dit artikel ook verkoopt. Wij adviseren dan ook altijd even de verkooppuntenzoeker bij het artikel te gebruiken om toch jouw favoriete schoenen te kopen vinden!

    Wanneer wij het artikel niet meer online verkopen verschijnt bij mouse-over de tekst 'Zoek een verkooppunt van dit artikel'. Van alle artikelen op onze website kun je zo heel eenvoudig de verkooppunten vinden!

    Tip: is er geen fysieke winkel met je favoriete schoenen bij jou in de buurt, vergoot dan de zoekafstand en misschien vind je een winkel met een webshop waar je de schoenen kunt bestellen.

    Tip 2: bij ieder model staat het artikelnummer weergegeven. Zoek je een (online) verkooppunt van deze schoenen, voer het artikelnummer dan in in google dan komen er direct een aantal verkooppunten van dit model naar boven!

  • Ik heb op jullie website leuke schoenen gezien! Hoe vind ik de verkooppunten van deze schoenen?

    Shoesme werkt samen met gespecialiseerde (kinder)schoenwinkels en babyspeciaalzaken verspreid door heel Nederland. Zo is er altijd een Shoesme verkooppunt bij jou in de buurt!

    Op onze website staat per model aangegeven in welke winkel of webshop het verkocht wordt. Voer bij dit artikel je postcode of woonplaats in om de dichtstbijzijnde verkooppunten te vinden. Wij hebben helaas geen inzicht in de actuele voorraad van onze verkooppunten. Wij adviseren je daarom om eerst met een verkooppunt te bellen of indien mogelijk in hun webshop te kijken, om teleurstellingen te voorkomen.

    Het is mogelijk om geselecteerde modellen in de Shoesme webshop te bestellen. Is een artikel bij ons op voorraad, dan staat dit aangegeven bij de schoenen.

Onderhoud & levensduur 

  • Hoe houd ik de Shoesme schoenen van mijn kinderen mooi?

    Schoenen hebben te lijden onder gebruik en weersinvloeden. Dit geldt vooral voor baby- en kinderschoenen, die over het algemeen erg intenstief gebruikt worden. De neuzen van kinderschoenen zijn het meest kwetsbaar en zelfs de premium kwaliteit leer die wij gebruiken op deze plaatsen, voorkomt uiteindelijk niet dat de schoen kan slijten.

    Goed onderhoud kan ervoor zorgen dat je langer plezier hebt van schoenen. Alle Shoesme schoenen zijn gemaakt van leer en zijn volledig leer gevoerd. Leer is een natuurlijk product dat ademt en comfortabel en sterk is. Leer gaat lang mee, maar vraagt ook om een goede verzorging om deze eigenschappen te behouden.

    Lees hier onze tips om maximaal plezier te hebben van een paar Shoesme schoenen.

  • Welk onderhoudsmiddel moet ik gebruiken voor de laarzen van mijn dochter?

    Het is belangrijk dat je voor de bescherming, verzorging en reiniging van Shoesme schoenen een product kiest dat past bij het materiaal en de kleur van de schoenen. 

    Bekijk onze verzorgingsadviezen voor verschillende modellen uit de collectie met producten van Collonil en Bama.

Bestellen 

  • Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn bestelde artikelen?

    Artikelen leverbaar uit voorraad die op werkdagen voor 14.00 uur worden besteld, worden die dag nog verzonden en de volgende dag door DHL geleverd, mits daar geen problemen zijn. Bestellingen die op werkdagen na 14 uur worden geplaatst zullen een dag later worden verzonden.

    Artikelen die nog in productie zijn worden op een later moment geleverd. De levertijd staat per artikel aangegeven. 

  • Hoe plaats ik een bestelling bij Shoesme?

    Het bestellen van schoenen in de Shoesme Shop is eenvoudig en snel. Om te bestellen volg je de volgende stappen:

    1. Bestellen

    • De artikelen die je online kunt bestellen zijn te herkennen aan de weergegeven voorraad. Ga naar het artikel van je keuze en selecteer de gewenste schoenmaat. 
      Om je hierbij te ondersteunen kan je het Shoesme meetsysteem gebruiken om de juiste maat bepalen.
    • Klik op de knop ‘in winkelwagen’.  Als je nog meer artikelen of maten wil bestellen klik je op ‘verder winkelen’
    • Heb je alle artikelen van jouw keuze aan de winkelwagen toegevoegd, dan ga je naar de winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Hier kun je desgewenst de schoenmaat en/of het aantal artikelen wijzigen.
    • Wanneer je in het bezit bent van een Shoesme waardebon, cadeaubon of kortingsbon is het mogelijk deze hier te verzilveren. Vul de boncode in in het daarvoor bestemde vak en de korting wordt automatisch verrekend op het totaalbedrag. 
    • Ben je klaar met winkelen? Klik dan op de knop 'ga door naar afrekenen'.
  • Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?

    In de Shoesme shop kun je op verschillende manieren eenvoudig en veilig betalen. Betalen kan door middel van:

    • iDEAL. Betalen met iDEAL is een gemakkelijk en snel betaalmiddel voor internetbankieren met ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab bank, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank,  Van Lanschot Bankiers en Bunq bank.
    • Bancontact.  Bancontact is een eenvoudige en veilige bankbetaalmethode uit en voor België, waarmee klanten via hun eigen vertrouwde bankomgeving betalen.
    • MasterCard
    • Visa
    • AfterPayJe kunt bij www.shoesme.nl achteraf betalen tot een bedrag van €150,- als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van € 250,-. 
  • Moet ik verzendkosten betalen?

    Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage van €5.95. Je betaalt alleen verzendkosten als je besluit de artikelen te behouden. Als je de volledige bestelling retour zendt, dan ontvang je de verzendkosten terug. Als je één of meerdere producten houdt, dan worden de verzendkosten niet teruggestort. 

    Kies je voor avondlevering dan betaal je een toeslag van €2,00, dus in totaal €7,95 verzendkosten.

    Tip: we organiseren gedurende het seizoen verschillende acties waarbij de verzendkosten tijdelijk vervallen of je korting krijgt op je bestelling. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle acties!

  • Kan ik de bestelde artikelen gratis retourneren?

    Alle artikelen kunnen gratis geretourneerd worden, behalve de artikelen uit de categorie Sale. Heb je een sale-artikel besteld en wil je deze retourneren? Dan rekenen wij € 4,95 administratiekosten. 

    Alle andere artikelen (niet uit de sale-categorie) worden kosteloos verwerkt. 

  • Wat als ik op zoek ben naar een bepaald model wat ik niet kan vinden in de webshop?

    Alle artikelen in de webshop hebben wij op voorraad of is binnenkort leverbaar. Als u op zoek bent naar een bepaald artikel en dat staat niet in de webshop hebben we dit artikel op dit moment niet. U kunt ons op de hoogte stellen van het artikel en de maat/maten die u graag wil bestellen, via <e-mailadres>. Bij voldoende vraag kunnen wij dit artikel wellicht opnemen in de voorraad. 

  • Waarom moet ik administratiekosten betalen voor het retoursturen van een sale-artikel?

    We rekenen bij het verwerken van een retour van een sale-artikel administratiekosten (à € 4,95), wegens de handelingen die nodig zijn om deze retour te behandelen. 

Duurzaamheid 

  • Worden Shoesme schoenen gemaakt in Europa?

    Ja! De productie van alle Shoesme baby- en kinderschoenen vindt plaats in Portugal. Shoesme werkt binnen een coöperatie samen met Portugese (familie)schoenfabrieken. Een team van modellisten besteedt hier veel aandacht aan innovatie en ontwikkeling, om zo ieder seizoen weer een hoogwaardige en vernieuwende schoenencollectie neer te zetten. Shoesme garandeert dat alle producten eerlijk en niet door kinderarbeid vervaardigd zijn. Shoesme is sponsor van War Child. Want niet alleen onze kinderen, maar álle kinderen hebben het recht om veilig, gezond en zorgeloos op te groeien.

    We maken voor iedere collectie gebruik van onze eigen leesten, zolen, contreforts en uitneembare binnenzolen waardoor de continuïteit, pasvorm en kwaliteit gegarandeerd zijn. 

  • Zijn jullie schoenen chroomvrij?

    Shoesme schoenen worden in Portugal gemaakt van premium kwaliteit leer dat in Europa gelooid is. Hiermee voldoet het aan de strenge kwaliteitseisen en is het vrij van schadelijke stoffen. 

  • Waarom zijn kinderschoenen zo duur?

    Deze vraag krijgen we vaak. “Een kinderschoen is veel kleiner dan een schoen voor volwassenen, hoe kan die dan even duur zijn?” Om de prijs van onze schoenen te verklaren leggen we graag wat uit over ons productieproces en onze waarden.

    Shoesme is een oer-Hollands merk, opgericht in 1999. Het hoofdkantoor is gevestigd in Tilburg, waar alle ontwikkelingen zoals het tekenen van de schoenen, het bedenken van de concepten en ontwikkelen van de loopzolen plaatsvinden in eigen beheer. Hierdoor hebben we zelf de controle over de kwaliteit en gewenste hoeveelheid rubber van de zolen en kunnen we daarmee unieke schoenen leveren.

    Shoesme staat naast haar flexibele en gezonde kinderschoenen bekend om de trendy modellen die tot in detail zijn uitgewerkt. Zo bestaat de kleinste Shoesme babyschoen gemiddeld uit 26 onderdelen, waarbij ieder onderdeel soms is uitgevoerd in een ander materiaal en een andere kleur. En dat maal twee.

    De productie van onze schoenen vindt plaats in Portugal. Shoesme werkt binnen een coöperatie samen met Portugese (familie)schoenfabrieken. In deze fabrieken worden Shoesme schoenen volledig met de hand gemaakt. Een gemiddelde schoen ondergaat 180 handelingen, van de snijtafel waar het leer wordt gesneden tot aan de verpakkingstafel waar de schoenen nog eens grondig worden geborsteld, gereinigd en gecontroleerd voordat ze de doos in gaan.

    We gebruiken hiervoor alleen de beste kwaliteit leer dat in Europa gelooid is. Hiermee voldoet het aan de strenge Europese kwaliteitseisen en is het vrij van schadelijke stoffen.

    De prijs van Shoesme schoenen is dus een optelsom van de kosten voor materiaal en arbeid, waarbij de prijs met name bepaald wordt door het arbeidsintensieve maakproces. Arbeid in Portugal is duurder dan arbeid in lage lonen landen zoals India of Indonesië.

    Waarom dan toch produceren in Portugal als de arbeid hier duurder is?

    Omdat Shoesme een geweten heeft en kiest voor een eerlijk product. Wij vinden dat bij gezond en goed passend schoeisel een verantwoorde manier van ontwikkeling en productie hoort. Wij controleren namelijk niet alleen de kwaliteit van onze materialen en het eindproduct, maar zien ook toe op veilige, gezonde arbeidsomstandigheden en eerlijke lonen voor het personeel in de fabrieken. Shoesme garandeert dat alle producten eerlijk en niet door kinderarbeid vervaardigd zijn.

    Onze prijzen kunnen wij verantwoorden. Je krijgt waar voor je geld, omdat wij kwaliteit en vakmanschap als een hoog goed zien en geen woekermarges calculeren. De honger naar minder kosten en lagere prijzen wordt vaak betaald door diegene die al niets hebben in deze wereld. Shoesme heeft hierin een keuze gemaakt en doet hier niet aan mee, en jij?

Garantie en klachten 

  • Ik heb een verkleurd of kapot artikel ontvangen, wat nu?

    Dit is natuurlijk heel vervelend. Met een kwaliteitscontrole voorafgaand aan de verzending proberen we dit te voorkomen. Als je onverhoopt toch een verkleurd of kapot artikel hebt ontvangen van ons, neem dan contact op met Shoesme service via 013-303 3104 of shoesmeshop@shoesme.nl. 

  • Wat is de garantieperiode?

    De garantie geldt volgens de wettelijke rechten van de consument. Mocht er een klacht ontstaan buiten de periode van 6 maanden dan is het mogelijk dat hier de fabrieksgarantie op van toepassing is. Dit is van toepassing in een beperkt aantal gevallen. We adviseren je hiervoor contact op te nemen met het verkooppunt.

  • Ik heb een klacht over Shoesme schoenen, hoe kan ik dit melden?

    Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over een paar Shoesme schoenen of onze dienstverlening, dan adviseren wij je zo snel mogelijk contact te zoeken met het verkooppunt.

    Aankoop gedaan bij een Shoesme verkooppunt

    Wanneer je een klacht hebt met betrekking tot een paar Shoesme schoenen dat je bij een Shoesme verkooppunt hebt gekocht, dan is dit verkooppunt voor jou het eerste aanspreekpunt voor die klacht. Het verkooppunt kan de klacht beoordelen en, indien gegrond en binnen de garantiebepalingen van de winkelier, met jou in overleg gaan over een eventuele oplossing. Omdat je een koopovereenkomst bent aangegaan met de winkelier, verloopt de klachtafhandeling via deze weg en niet via ons als leverancier. 

    Aankoop gedaan in de Shoesme webshop

    Heb je schoenen in de Shoesme webshop gekocht, dan raden we je aan contact op te nemen met onze klantenservice via shoesmeshop@shoesme.nl. Vermeld daarbij het ordernummer en stuur, indien mogelijk, foto's mee en een omschrijving om jouw klacht zo goed mogelijk uit te leggen. Je ontvangt geen ontvangstbevestiging en mag binnen 2 werkdagen een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Bij een klacht kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, die op jouw klacht van toepassing zijn.

  • Welke klachten worden niet vergoed?

    Wij geven geen garantie op schade die door verkeerd gebruik aan de schoenen is ontstaan. Slijtage van zolen en hakken, kale neuzen, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen en andere gebreken, die de verkoper en leverancier niet te verwijten zijn, worden niet vergoed.

    Goed onderhoud kan ervoor zorgen dat je langer plezier hebt van schoenen. Slijtage en andere gebruikssporen kunnen veelal voorkomen worden door de geadviseerde onderhoudsartikelen te gebruiken die verkrijgbaar zijn bij het verkooppunt of de schoenmaker.

  • Waar kan ik een geschil melden?

    Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht door ons of het verkooppunt? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)