Retourneren

Schoenen die zijn gekocht in de Shoesme webshop kunnen alleen bij de Shoesme webshop worden geretourneerd of geruild en niet bij een verkooppunt van Shoesme. Schoenen die je gekocht heb bij een verkooppunt van Shoesme kun je bij ditzelfde verkooppunt retourneren of ruilen. Ook in geval van klachten op deze schoenen kun je terecht bij de winkel waar je de schoenen gekocht hebt.

LET OP! SALE-ARTIKELEN KUNNEN NIET KOSTELOOS WORDEN GERETOURNEERD. HIERVOOR HANTEREN WIJ € 5,95 ADMINISTRATIEKOSTEN. Zie 2.2 *Retourneren SALE-artikelen.

1. Herroepingsrecht

Mochten de schoenen niet passen of aan de verwachtingen voldoen, dan mag je ze natuurlijk retour sturen. Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen na levering, zonder opgave van reden, te ontbinden (herroepingsrecht). Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om het retourproces te bespoedigen vragen wij je gebruik te maken van ons retourformulier die je in het pakket hebt ontvangen.

2. Retourprocedure

Na het verzenden van de herroepingsmededeling heb je 14 dagen de tijd om de artikelen daadwerkelijk aan ons te retourneren. Je kunt je bestelling retourneren via PostNL. Hieraan zijn in de meeste gevallen geen kosten verbonden (zie 2.2 retourneren SALE-artikelen).

Bij de levering van je bestelling ontvang je een retourformulier en een adressticker. Voor een eenvoudige en snelle afhandeling van je retour vragen we je het retourformulier in te vullen en met het pakket te retourneren. Retouren zonder ingevuld retourformulier worden niet in behandeling genomen.

Om je retour eenvoudig en snel af te handelen doorloop dan de volgende stappen:
  1. Vul het retourformulier in en voeg dit toe aan het pakket
  2. Plak de meegeleverde adressticker met het antwoordnummer over jouw adreslabel op het pakket
  3. Stuur het pakket retour door het in te leveren bij een PostNL punt. Bewaar het verzendbewijs dat je bij het inleveren krijgt, want zonder verzendbewijs kunnen we de goede ontvangst van het pakket niet garanderen.

Ben je het retourformulier of de adressticker kwijt? Download het retourformulier of de adressticker om deze zelf te printen. Je kunt ook het volgende adres op het pakket schrijven: 

Shoesme Retouren
Antwoordnummer 54056
5004 VB  Tilburg

2.1 Terugbetaling

Als het artikel onbeschadigd en compleet en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele verpakking door ons wordt ontvangen, storten wij het aankoopbedrag inclusief verzendkosten van de heenzending terug op je rekening, tenzij je slechts een deel van je bestelling retourneert. In dat geval blijven de verzendkosten voor jouw rekening. Echter, als het artikel niet meer in oorspronkelijke staat bij ons binnenkomt en bijvoorbeeld gedragen of beschadigd is, gelden andere vergoedingen. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer de retour is verwerkt.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor een dergelijke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de schoenen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de schoenen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de schoenen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

2.2 *Retourneren SALE-artikelen

Retourneren vanuit Nederland & Belgie is gratis, met uitzondering van artikelen die je in de SALE gekocht hebt. We bieden je de mogelijkheid de schoenen naar ons antwoordnummer te sturen, de retourkosten zijn dan voor onze rekening. Wanneer je SALE-artikelen retourneert via het antwoordnummer brengen wij een bijdrage van €5,95 in rekening. Dit houden we in van het bedrag dat we je verschuldigd zijn.  

3. Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en bestelt het gewenste artikel via de website. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

4. Klachten

Shoesme schoenen worden met de hand gemaakt van natuurlijke materialen. De schoenen kunnen daardoor enigszins verschillen van elkaar of van een afbeelding op de website. Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over de kwaliteit van de in de officiële Shoesme webshop bestelde schoenen, dan verzoeken we je een e-mail met een omschrijving van de klacht en een foto te sturen naar shoesmeshop@shoesme.nl. Je ontvangt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 2 werkdagen van ons een inhoudelijke reactie op je klacht. 

Voor meer informatie over onze klachtenprocedure verwijzen we je naar de Veelgestelde vragen.

N.B. Klachten op schoenen die zijn gekocht bij een ander verkooppunt van Shoesme dan de officiële Shoesme webshop worden via deze weg niet in behandeling genomen. Hiermee kun je terecht bij het verkooppunt. 

5. Garantie 

Een product aangekocht via de Shoesme Shop valt onder wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product in alle redelijkheid aan de verwachtingen van de consument moet voldoen. Het product behoort geen gebreken te vertonen die niet te verwachten zijn bij normaal gebruik. Zie punt 4 voor procedure klachtafhandeling.

Voor meer informatie over bestellen en retourneren in de Shoesme Shop verwijzen we je naar de algemene voorwaarden

  

totaal 89% tevreden klanten op basis van 156 beoordelingenvia KiyOh