Retourneren

Schoenen die zijn gekocht in de Shoesme webshop kunnen alleen bij de Shoesme webshop worden geretourneerd of geruild en niet bij een verkooppunt van Shoesme. Schoenen die je gekocht heb bij een verkooppunt van Shoesme kun je bij ditzelfde verkooppunt retourneren of ruilen. Ook in geval van klachten op deze schoenen kun je terecht bij de winkel waar je de schoenen gekocht hebt.

1. Herroepingsrecht

Mochten de schoenen niet passen of aan de verwachtingen voldoen, dan mag je ze natuurlijk retour sturen. Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen na levering, zonder opgave van reden, te ontbinden (herroepingsrecht). Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om het retourproces te bespoedigen vragen wij je gebruik te maken van ons retourformulier die je in het pakket hebt ontvangen.

2. Retourprocedure

Na het verzenden van de herroepingsmededeling heb je 14 dagen de tijd om de artikelen daadwerkelijk aan ons te retourneren. Je kunt je bestelling retourneren via PostNL, middels het bijgevoegde retourlabel is retourneren gratis. Stuur je zelf met PostNL of een andere pakketdienst een pakket retour, dan kost dat € 6,95. We raden je dus aan om het meegeleverde antwoordnummer te gebruiken, zodat er geen retourkosten zijn. Wanneer je de producten zelf via PostNL (of een andere vervoerder) wenst te retourneren, kan je de producten terugsturen naar onderstaand adres. Je draagt dan uiteraard zelf de kosten voor het terugzenden. 

Bij de levering van je bestelling ontvang je een besteloverzicht en een adressticker met antwoordnummer. Voor een eenvoudige en snelle afhandeling van je retour vragen je om de volgende stappen te doorlopen:
  1. Geef op het meegeleverde besteloverzicht aan welke artikelen retour komen en voeg dit toe aan het pakket. Zendingen zonder dit formulier kunnen niet in behandeling worden genomen!
  2. Plak de meegeleverde adressticker met het antwoordnummer over jouw adreslabel op het pakket
  3. Stuur het pakket retour door het in te leveren bij een PostNL punt. Bewaar het verzendbewijs dat je bij het inleveren krijgt, want zonder verzendbewijs kunnen we de goede ontvangst van het pakket niet garanderen.

Besteloverzicht kwijt?

Voeg dan een formulier toe aan je pakket met in ieder geval de volgende gegevens:
Je naam
Je bestelnummer beginnend met C-
De artikelen die je retourneert

Zonder deze gegevens kunnen wij niet achterhalen waar het pakket  vandaan komt en kunnen wij je retour niet verwerken. 

Download de adressticker om deze zelf te printen. Je kunt ook het volgende adres op het pakket schrijven: 

Shoesme Retouren
Antwoordnummer 54111
5004 VB  Tilburg

2.1 Terugbetaling

Wij storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug op je rekening. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Voor volledige terugbetaling is het belangrijk dat het artikel onbeschadigd, compleet en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele verpakking door ons wordt ontvangen. 

Echter, als het artikel niet meer in oorspronkelijke staat bij ons binnenkomt en bijvoorbeeld gedragen of beschadigd is, gelden andere vergoedingen. Dit bekijken we per geval. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer de retour is verwerkt.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor een dergelijke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Je dient de schoenen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

3. Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en bestelt het gewenste artikel via de website. Retourneren middels ons antwoordnummer (bijgevoegd retourlabel) is gratis, als je het pakket op eigen gelegenheid retourneert zijn de kosten voor eigen rekening. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

4. Klachten

Shoesme schoenen worden met de hand gemaakt van natuurlijke materialen. De schoenen kunnen daardoor enigszins verschillen van elkaar of van een afbeelding op de website. Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over de kwaliteit van de in de officiële Shoesme webshop bestelde schoenen, dan verzoeken we je een e-mail met een omschrijving van de klacht en een foto te sturen naar klantenservice@shoesme.nl. Je ontvangt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 2 werkdagen van ons een inhoudelijke reactie op je klacht. 

Voor meer informatie over onze klachtenprocedure verwijzen we je naar de Veelgestelde vragen.

N.B. Klachten op schoenen die zijn gekocht bij een ander verkooppunt van Shoesme dan de officiële Shoesme webshop worden via deze weg niet in behandeling genomen. Hiermee kun je terecht bij het verkooppunt. 

5. Garantie 

Een product aangekocht via de Shoesme Shop valt onder wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product in alle redelijkheid aan de verwachtingen van de consument moet voldoen. Het product behoort geen gebreken te vertonen die niet te verwachten zijn bij normaal gebruik. Zie punt 4 voor procedure klachtafhandeling.

Voor meer informatie over bestellen en retourneren in de Shoesme Shop verwijzen we je naar de algemene voorwaarden

  

totaal 90% tevreden klanten op basis van 830 beoordelingenvia KiyOh