Bestellen & Bezorgen

De Shoesme shop biedt je de mogelijkheid om online jouw favoriete Shoesme schoenen te bestellen. Het bestellen van schoenen in de Shoesme Shop is eenvoudig en snel. Om te bestellen volg je de volgende stappen:

1. Bestellen

  • De artikelen die je online kunt bestellen zijn te herkennen aan de weergegeven voorraad. Ga naar het artikel van je keuze en selecteer de gewenste schoenmaat. 
    Om je hierbij te ondersteunen kan je het Shoesme meetsysteem gebruiken om de juiste maat bepalen.
  • Klik op de knop ‘in winkelwagen’.  Als je nog meer artikelen of maten wil bestellen klik je op ‘verder winkelen’
  • Heb je alle artikelen van jouw keuze aan de winkelwagen toegevoegd, dan ga je naar de winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Hier kun je desgewenst de schoenmaat en/of het aantal artikelen wijzigen.
  • Wanneer je in het bezit bent van een Shoesme waardebon, cadeaubon of kortingsbon is het mogelijk deze hier te verzilveren. Vul de boncode in in het daarvoor bestemde vak en de korting wordt automatisch verrekend op het totaalbedrag. 
  • Ben je klaar met winkelen? Klik dan op de oranje knop 'Ga door naar afrekenen'.

1.1 Bestelling afronden & veilig betalen

Om je bestelling te kunnen verwerken, vragen wij je enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Het is niet nodig om een account aan te maken om te bestellen in de Shoesme Shop.

  1. Vul je factuuradres in
    Vink 'Verzenden naar hetzelfde adres' als je bestelling naar het factuuradres mag worden verzonden (let op; wij verzenden op dit moment alleen binnen Nederland en naar Belgie).
  2. Kies je gewenste verzendmethode. Je kunt kiezen uit een tijdvaklevering door PostNL, een avondlevering door PostNL of afhalen bij een PostNL afhaalpunt. Lees hieronder meer over de bezorgmethodes.
  3. Kies je betaalwijze: direct met iDEAL, Bancontact, Mastercard, Visa, PayPal of achteraf met AfterPay.
  4. Controleer je bestelling
  5. Vink de checkbox aan waarmee je aangeeft je bestelling te hebben gecontroleerd en dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden .
  6. Druk op de oranje knop ‘Veilig afrekenen’. Je komt nu op een beveiligde pagina om de betaling te voltooien.
  7. Je ontvangt twee e-mails van ons; een mail met de bevestiging van je bestelling en een mail met de factuur van je bestelling. Mocht je deze mails niet hebben ontvangen, check dan ook even je spam-box.

2. Betalen

De weergegeven prijzen zijn inclusief BTW. Het BTW-bedrag wordt apart vermeld op de orderbevestiging die je ontvangt na het plaatsen van de order.

Betalen kan door middel van:

  • iDEAL - Betalen met iDEAL is een gemakkelijk en snel betaalmiddel voor internetbankieren met ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab bank, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank,  Van Lanschot Bankiers en Bunq bank.
  • Bancontact.  Bancontact is een eenvoudige en veilige bankbetaalmethode uit en voor België, waarmee klanten via hun eigen vertrouwde bankomgeving betalen.
  • MasterCard
  • Visa
  • AfterPay - Je kunt bij www.shoesme.nl achteraf betalen tot een bedrag van €150,- als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van €250,-. 
  • PayPay - Om gebruik te maken van deze internationale betaalmethode dien je te beschikken over een PayPal account.

3. Bezorgen & Verzenden

Wanneer je een bestelling plaatst op een werkdag vóór 16.00 uur, dan wordt je bestelling in bijna alle gevallen dezelfde werkdag door ons aangeboden aan PostNL. Bestellingen die je op zaterdag plaatst worden de maandag daarop verwerkt en verzonden. Zodra je bestelling verzonden is ontvang je per e-mail van ons een Track & Trace code om het pakketje te kunnen volgen.

3.1 Verzendkosten

Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage van €5.95. Je betaalt alleen verzendkosten als je besluit de artikelen te behouden. Als je de volledige bestelling retour zendt, dan ontvang je de verzendkosten terug. Als je één of meerdere producten houdt, dan worden de verzendkosten niet teruggestort. 

Als wij je bestelling in meerdere keren leveren, om welke reden dan ook, betalen wij uiteraard de extra kosten. Mochten wij niet in staat zijn de bestelling binnen 3 werkdagen te versturen, dan zullen wij je daarvan op de hoogte stellen. Je kan de order dan annuleren of een nieuwe levertijd afspreken.

3.2 Bezorgopties

We bieden drie verschillende bezorgopties aan.

- Tijdvaklevering de volgende dag
- Avondlevering de volgende werkdag tussen 18.00 uur en 22.00 uur  + €2,00

- Ophalen bij een ophaalpunt naar keuze




Levering bij niet thuis

Als je niet thuis bent probeert de PostNL bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht achter met daarop een 'niet thuis-code'. Met deze code kun je zelf kiezen waar en wanneer je jouw pakket wil laten bezorgen. Je kunt je keuze tot 22:00 uur aan PostNL doorgeven.

Als je geen bezorgmoment kiest, probeert de bezorger het de volgende dag nog een keer. Lukt het dan weer niet om je pakket te bezorgen? Dan bewaren ze het voor je op een PostNL-locatie bij je in de buurt. Je hebt dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna stuurt PostNL het terug naar Shoesme. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als je je pakket ophaalt, anders mag PostNL het pakket niet aan je meegeven.

Meer informatie over Retourneren & Ruilen van een bestelling